top of page
  • תמונת הסופר/תגליה גוטמן

על Naked and Afraid, לא מה שחשבתם

עודכן: 12 ביולי 2020


מה??? שאלו החברים כשסיפרתי להם שאנחנו צופים עם הנכדים שלנו בסדרה בשם Naked and Afraid. נשמע טוב, לא? תארו לכם שאתם מוצאים את עצמכם באמצע שומקום שלא הייתם בו מימיכם כשאתם עירומים מכף רגל ועד ראש. מולכם עומד נציג מהמין השני שגם אותו לא ראיתם מימיכם, גם היא או הוא יחפים ועירומים כביום היוולדם. אתם נעזבים לנפשכם ללא מים או מזון, ובלי כל האביזרים הקטנים שמקיפים אתכם בחיי היומיום. צוות הצילום אינו רשאי להתערב, אלא אם מדובר במצב חירום.

האתגר שלכם הוא לשרוד 21 ימים בשטח עוין שאינכם מכירים, כאשר כל מה שעומד לרשותכם הוא תיק צד קלוע עם מפה של האזור, פנקס ועט. כל משתתף עונד לצווארו מעין תכשיט בצורת עין ובו מיקרופון המחובר למשדר אלחוטי המונח בתיק. לכל משתתף מותר להביא שני פריטים כגון סכין, סיר, קשת וחצים או אבן צור להדלקת אש. קיים איסור גורף על שימוש בנשק חם ובחומר דליק מכל סוג. הסדרה צולמה עד כה באתרים שונים בארצות הברית, אלסקה, האי פיג'י, דרום אפריקה, טנזניה, מלזיה, בורנאו וכמה מדינות במרכז אמריקה.

עיקר האתגר הוא למצוא מקורות מים, ללקט או לצוד מזון, להבעיר אש ולבנות לעצמכם מקום מקלט מפני איתני הטבע ובעלי החיים שבסביבה. נשמע פשוט? אז זהו שלא. המטרה שלכם היא להגיע בזמן אל נקודת החילוץ שסומנה במפה, הנמצאת במרחק של כ-25 קילומטר. שם תיאספו על ידי מסוק, רכב או סירה.

הסדרה היא עוד להיט מבית היוצר של ערוץ דיסקברי. לדברי יוצריה, מדובר בסדרת ההישרדות האולטימטיבית המנסה לחקות את התנאים שבהם שרד האדם הקדמון. ייאמר מיד, שהמועמדים אינם "סתם" אנשים מן השורה. מדובר בנשים וגברים מסוקסים שיודעים דבר או שניים והתנסו בתנאי אקסטרים. ולמרות זאת, ועל אף שאיש מהמשתתפים לא ימות, מצאנו את עצמנו צופים בסדרה כמו בסרט מתח.

הצופים מעודכנים במהלך כל פרק כמה זמן כבר חלף, כמה ימים נותרו למשתתפים עד שיצליחו (או לא) להגיע לנקודת החילוץ, מה רמת ה-Primitive Survival Rating של המשתתפים, וכמה כל אחד מהם איבד ממשקל גופו. רובם מאבדים בין 10 ל-12 קילוגרם במהלך מסע ההישרדות הזה.



בינואר השנה החלה העונה ה-11 של הסדרה, ומדרך הטבע לצד ההצלחה יש גם לא מעט ביקורת. יש הטוענים שצוות ההפקה נמצא הרבה יותר קרוב לזירת ההתרחשות מאשר טיסת הליקופטר. יש התוהים מדוע אנשים יקריבו את גופם בסוג הזה של סטרס גופני ונפשי למשך 21 יום, אם אינם מקבלים כל תמריץ כספי, כפי שטוענים המפיקים.

תרגיעו. לא מדובר בסדרה ארוטית והאיברים האינטימיים מוצנעים על ידי טשטוש . כך או כך, מעניין לעקוב אחרי היחסים בין בני הזוג, לשמוע מה הם חושבים ואיך הם מגיבים זה לזו, ואיך הם מתגברים על הקשיים.

מה שבטוח, אין מי שלא שואל את עצמו איך הוא היה שורד בתנאים האלה.

חבל שתפספסו את הסיפורים שלי, הרשמו וניפגש במייל

bottom of page